Objawy zużytych tulei belki

Każda osoba, która posiada samochód na pewno wie, że jest to urządzenie jak każde inne. Także się czasami psuje. Dlatego warto dość często przyjeżdżać na różnego rodzaju przeglądy. No i oczywiście stosować się do zaleceń producenta, który za każdym razem informuje co ile kilometrów wymieniać daną część. To jest bardzo ważne. Bardzo dużo pojazdów ma problem z tulejami belki. Co to jest i jakie są objawy zużytych tulei belki? Tego będzie można dowiedzieć się z niniejszego artykułu. Ten tekst przyda się osobom, które nie znają się na mechanice, a domyślają się, że coś jest z ich samochodem nie tak.

Mechanika samochodowa – Objawy zużytych tulei belki

Nie każdy to wie, ale tylna belka jest typem zawieszenia półzależnego, który znajduje się głównie w samochodach francuskich marek Citroen, Peugeot oraz Renault. Każdy użytkownik tych aut powinien wiedzieć, iż zawieszenie tego typu zapewnia przede wszystkim wysoki komfort podróżowania. Ale nie tylko. Warto zaznaczyć, iż rozwiązuje problem ograniczonej ilości miejsca w bagażniku. Takie zawieszenie jest znacznie tańsze w utrzymaniu niż inne typy zawieszenia. To akurat jest dobra wiadomość dla właścicieli francuskich aut. Dodatkowo trzeba wspomnieć, iż tylna belka nie jest w ogóle skomplikowaną konstrukcją, co wiąże się z niższymi kosztami jej ewentualnej naprawy.

Czy ktoś w ogóle wie, w jaki sposób zbudowana jest tylna belka? Otóż warto dodać, iż głównym elementem tylnej belki jest podstawa tylnej belki. To na jej podstawie opiera się cała konstrukcja belki. Dodatkowo na dwóch końcach osadzone są wahacze do których montowane są oczywiście koła pojazdu. Innym, ale równie ważnym elementem belki są łożyska igiełkowe. Gdzie one leżą? Otóż przymocowane są w gniazdach umieszczonych w wahaczach. Dlatego przy tym warto wspomnieć, iż element, który ma za zadanie uszczelniać łożysko bardzo często ulega uszkodzeniu, przez co często jako pierwsze kwalifikują się do wymiany. Tuleje składają się głównie z gumy oraz różnych metalowych części. Ze względu na to, że są gumowe to dość często ulegają one uszkodzeniom.

Jak wiadomo tulei nikt nie wymieni sobie sam. W tym przypadku należy udać się do pobliskiego albo zaufanego warsztatu samochodowego, który nam to naprawi. Oni znają się na tym najlepiej więc szybko naprawią. Pod warunkiem, że będą mieli części wymienne. Jeśli nie to zamówią i wymienią. Czy ktoś jednak zdaje sobie sprawę, jakie są objawy uszkodzenia tulei tylnej belki? Na pewno każdy kierowca jest w stanie to zauważyć. Wszystko dlatego, iż pierwszym takim charakterystycznym objawem są oczywiście stuki, które wydobywają się z tyłu samochodu. Dodatkowo objawem, który można zobaczyć gołym okiem są różnego rodzaju pęknięcia oraz symptomy, które świadczą o parceniu gumy. Innym objawem jest zaburzenie geometrii belki. Jeśli ktoś zauważy powyższe objawy to jak najszybciej powinien udać się do warsztatu, aby je wymienili. Aby taka tuleja mogła być wymieniona musi być wykonany demontaż belki z pojazdu. A dokładniej chodzi o całkowity demontaż starych tulei tylnej belki. Nowa tuleja zostanie umieszczona tam, gdzie wcześniej była zamontowana stara. Każdy mechanik musi wiedzieć jak obsługiwać się taką tuleją, gdyż nie można jej pod żadnym pozorem uszkodzić. Tuleję wciskamy bowiem na głębokość gniazda. Całość oczywiście trzeba wysmarować. Warto dodać, iż jedna osoba sobie z tym z pewnością nie poradzi. Do takich czynności zatem potrzebne są co najmniej dwie osoby. Ile kosztuje taka wymiana? W sumie należy wyliczyć tylko koszty montażu i demontażu tulei oraz koszty zakupu nowych. Koszty wahają się w granicach kilkuset złotych.
Jak widać nie jest to droga usługa,dlatego warto wymieniać tą część jak tylko usłyszymy stukanie. Może to nie być nic poważnego, ale lepiej dla świętego spokoju jechać do najbliższego warsztatu i sprawdzić.